3 maandjes op Curacao ! To do list word kleiner... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Mandy Schenau - WaarBenJij.nu 3 maandjes op Curacao ! To do list word kleiner... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Mandy Schenau - WaarBenJij.nu

3 maandjes op Curacao ! To do list word kleiner...

Door: Mandy Schenau

Blijf op de hoogte en volg Mandy

23 Juli 2015 | Curaçao, Curaçao

22 juli 2015, Vandaag al weer 3 maandjes op dit leuke eiland. De tijd gaat zoooo snel…
Over de helft van mijn verblijf op Curacao & ook al weer over de helft van mijn stage periode bij het Sea Aquarium Park als Tourguide.

Na 10 weken stage bij het Sea Aquarium, waarbij ik veel verschillende dingen maar ook veel dezelfde dingen heb mogen doen. Mijn eerste week stage bij het Sea Aquarium begon met het ontdekken van hoe het werken is als een tourguide. Op het begin heb ik meegelopen met de andere tourguides om steeds meer te leren over de verschillende shows die gedaan worden. Nu na 10 weken stage doe ik zelfstandig mee met alle verschillende shows die gegeven worden bij het Sea Aquarium & ook mag ik zelf een show ‘de actie voeding sessie’ presenteren voor de gasten die het park komen bezoeken. Veel onzekerheid gehad bij het presenteren, maar dit gaat elke show steeds beter !
De komende 10 weken ga ik me richten op het leidinggevende deel van een tourguide. Voor school heb ik een aantal kerntaken die ik moet behalen die te maken hebben met het leidinggevende gedeelte. Zelf wil ik ook nog meer gaan presenteren… Misschien wel een andere show. Ik heb onwijs veel zin in mijn laatste 10 weekjes stage bij het Sea Aquarium, die ik ga halen met een dikke voldoende! Ik heb er alle vertrouwen in 

Van werkervaring op Curacao…. Naar uitjes en avonturen op Curacao… Mijn to do list word steeds kleiner en kleiner en kleiner!!

23 Juni..
een prachtige ervaring mogen mee maken.
Ik was aan het stage lopen en werd ineens apart genomen. Ik werd gevraagd of ik mee wilde in de Substation, omdat ze nog mensen nodig hadden. Daar zeg ik natuurlijk geen Nee tegen. Na wat instructies en papieren ging ik in de Substation. Dit was echt een prachtige ervaring. 300 meter diep in de zee. Veel prachtige vissen gezien, een mooie rog, morena en wat nieuwsgierige lion vissen. Ik heb me zeker vermaakt 1,5 uur onderwater.

4 Juli..
Twijfel twijfel twijfel. Wel of niet naar Amnesia Music Festival gaan.
Ik vond het zelf erg leuk om er heen te gaan maar door wat problemen met mijn been twijfelde ik heel de dag door en ging ik maar niet mee. Op de avond dat Amnesia was er een huisgenootje helaas erg ziek om naar het festival te gaan en bood mij aan om haar kaartje te nemen. Ik twijfelde nog heel erg maar ik ben toch maar gegaan. Ik ben haar heel dankbaar geweest dat ik haar kaartje had gekregen. Ik heb een erg leuke avond gehad bij Amnesia Festival. Ik heb genoten bij de Mainstage van Amnesia Festival.

11 Juli..
Jaaaa eindelijk !! Deze dag was de dag dat ik na 2,5 maand weer een ritje kon maken met een paard.
Een gezellige buitenrit gemaakt met 1 van mij huisgenootjes door de natuur van Curacao. Van een rustige stap naar een heeerlijk galopje! Ik heb er van genoten. Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan op een passofino paard. ( deze paarden hebben een andere gang als draf).

10 Juli..
Ik als fotograaf wilt natuurlijk ook veel kunnen fotograferen op Curacao.
10 Juli heb ik mijn eerste fotoreportage mogen maken van een moeder en zoon uit Suriname.
De foto’s heb ik gemaakt op Jan Thiel beach. Het was voor mij de eerste keer om een fotoreportage te maken op een stand. Hier is heel ander licht dan in Nederland. Maar de foto’s zijn erg mooi geworden en een ervaring rijker. 
14 Juli..
Na een leuke stage dag met alle stagieres en 2 aquaristen het water ingedoken bij de Animal Encounter. Bij de Animal encounter kan je snorkelen met verschillende soorten vissen. Van kleine surgiant major tot de grote zeebaars & natuurlijk de grote pijlstaartroggen. Ik vond het in het begin wat eng maar na het wennen was het een geweldig avontuur. Ik heb de mooie zeeschildpadden onderwater mogen bekijken, De verpleegsterhaaien mogen voeren en ook de citroenhaaien mogen voeren. Wat een kracht hebben die haaien! Maar zeker erg spannend om ze te kunnen zien onder water! Ik heb er van genoten & mijn angsten overwonnen….

21 Juli..
Een tour gemaakt met een huisgenoot over het Struisvogel park van Curacao. Onze gids was een antiliaan die een klein beetje Nederlands kon. Soms wel eens erg grappig hoe hij presenteerde over de struisvogels. Veel te weten gekomen over de struisvogels die daar leefde. Van kleine baby struisvogels tot grote volwassen struisvogels. Een stop gemaakt om de struisvogels te voeren (een sprint voeding sessie), want na een aantal minuten kwam er een hele grote stortbui over ons heen… Snel naar een goede plek gereden. Weer weg gereden naar een andere goede plek waarbij de Chauffeur tegen een grote cactus aan botste.. Volgende schuilplek onder de lage bomen waarbij de chauffeur veel takken liet breken. We hebben enorm veel gelachen door de stortbuien heen. Onze laatste stop konden we eindelijk goed schuilen en heb ik nog op een struisvogel ei gestaan. De Struisvogel eieren kunnen namelijk 200 kg dragen. Jammer van de regen maar toch nog een leuke tour gehad.

In mijn weekendjes vrij naar de standen Cabana beach en Porto Marie geweest en een aantal keer naar punda gegaan voor heerlijk fruit van de drijvende markt. Mijn weekendjes en dagen vrij op Curacao gebruik ik natuurlijk ook om heerlijk uit te rusten!

Het is nog steeds genieten op dit eiland & dat ga ik mijn laatste 2 maandjes zeker blijven doen met nog meer leuke uitjes en avonturen.

Bedankt voor het lezen & tot snel !

Masha Danki !! AYOOOOOO….

  • 23 Juli 2015 - 15:26

    Marian:

    hoi mandy
    leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt op het super leuke curacao leuk om fotos te zien
    wat je allemaal doet ben je al in de oude markthal in willemstad wezen eten daar hebben ze heerlijke karni stoba echt een aanrader en toen niet duur hoorde van je pa dat je ook nog naar bonaire gaat gaaf joh welk hotel ga je
    geniet maar lekker daar op het zonnige curacao
    groetjes marian

  • 24 Juli 2015 - 01:50

    Mandy Schenau:

    Bedankt voor het leuke bericht Marian.
    Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin op dit eiland.
    Ja daar ben ik al wel eens geweest voor lekkere poenpoen pannekoekjes.
    Zeker heel leuk dat ik Bonaire ook nog kan bezoeken.
    Ik verblij in het Divi flamingo resort. lekker dichtbij het centrum en het strand.

    Groetjes, Mandy

  • 26 Juli 2015 - 11:18

    Marian:

    hoi
    is ook een heel leuk eiland he
    divi flamingo leuk hotel ga ook echt naar klein bonaire erg leuk om te doen
    bonaire is totaal anders als curacao maar wel erg leuk
    geniet nog van je tijd op curacao en ik ben benieuwd naar je volgende verslag
    groetjes marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Beste lezers, Op 22 April vlieg ik naar het mooie eiland Curacao. Ik ga op Curacao een stage lopen van 5 maanden bij het Sea Aquarium.

Actief sinds 06 Maart 2015
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 4424

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 03 Oktober 2015

Stage op Curacao

Landen bezocht: