Mijn 'laatste' weekje vakantie.. voor stage begint - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Mandy Schenau - WaarBenJij.nu Mijn 'laatste' weekje vakantie.. voor stage begint - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Mandy Schenau - WaarBenJij.nu

Mijn 'laatste' weekje vakantie.. voor stage begint

Door: Mandy Schenau

Blijf op de hoogte en volg Mandy

08 Mei 2015 | Curaçao, Curaçao

Bon Bini !

Dag 8 - Donderdag 30 april:
Een rustig dagje niks doen

Dag 9 - Vrijdag 1 mei:
Vandaag stond er een heerlijke flow fest dag op het programma.
In de ochtend nog snel opblaas banden gehaald en klaargemaakt voor een gezellig feestje in het water. Eenmaal aangekomen op Mambo beach waren de leukste Beatzz te horen, gelijk het water in ! Een hele leuke dag gehad op Mambo beach. Heerlijk in het zee water en lekker relax op een ligbedje genoten van de zon en als afsluiting een goed menu van de MAC.

Dag 10 - Zaterdag 2 mei:
De dag rustig begonnen in de ochtend en daarna een hele reis gemaakt naar de Mangusa Supermarkt die we maar niet konden vinden. Na een uur zoeken hadden we de supermarkt dan eindelijk gevonden. Wat een groteeee supermarkt! Alles was er te koop en ook nog van de merken Perfekt, Plus, Albertheijn, Jumboo.... etc... De weg terug liep natuurlijk voorspoedig. In de middag samen met 2 huisgenootjes naar het Westpunt van Curaçao gereden. Daar wat mooie foto's gemaakt van de wilde zee, de mooie rotsen en ga zo maar door... In de avond weer naar Zanzibar geweest. Helaas was het niet zo druk.

Dag 11 - Zondag 3 mei:
Besloten met z'n alle om een BBQ te houden op het mooie strand 'De Grote Knip'. Snel wat boodschappen gedaan en ingeladen en HOP naar De Grote Knip. Daar genoten van Zon, Zee en strand. Kan ook niet anders op Curaçao natuurlijk :P & daarna begonnen met een lekkere BBQ. Gebleven tot net voor de grote zonsondergang en daarna weer de reis naar huis.

Dag 12 - Maandag 4 mei:
Afspraak om mijn vergunning te regelen begin al leuk..
Een bus die niet kwam opdagen en ik niet weten welke bus ik anders zou moeten nemen. Het was voor mij de eerste keer dat ik op Curaçao met de bus ging naar een bestemming. Na ongeveer een half uur gewacht te hebben geholpen door wat lokalen mensen. Na 2 busjes aangekomen bij de Bestemming. Ongeveer 3 kwartier bezig geweest om mijn vergunning te regelen en het is gelukkig gelukt. Nu over 3 weken ongeveer weer gezellig met de bus om mijn stempel op te halen. De bus reis terug ging heel makkelijk. 1 busje en een stukje wandelen en ik was weer thuis.

Dag 13 - Dinsdag 5 mei:
Een dagje foto's maken in de wijken van Otrobanda. Dit is een gedeelte van Willemstad. De gids die mij op kwam halen waar ik heel erg blij mee was, omdat ik nog niet zo goed wist waar ik heen moest. Aangekomen op bestemming in Otrobanda zijn we begonnen met de wandeling. Mooie schilderingen gezien, Straten waar je als toerist niet snel zou komen, een mooi uitzicht op het gedeelte van Otrobanda en een stukje Punda, boven mij hoge brug om met de auto van Punda naar Otrobanda kan komen en andersom. Mijn camera kwam zeker van pas met deze wandeling.Na de wandeling zelf nog wat winkeltjes gekeken in Punda en een heeerlijke smootie aardbei met banaan op. In de avond met mijn huisgenootjes naar de Alley's geweest. Op Curaçao ga je tenslotte bijna elke dag uit.

Dag 14 - Woensdag 6 mei
Een rustig dagje want morgen ga ik naar Klein Curaçao !!

Dag 15 - Donderdag 7 mei
De wekker ging om 5:15. heeel vroeg maar je moet er wat voor over hebben als je naar Klein Curaçao gaat. Een uurtje later werd ik opgehaald door een taxi die mij en nog meet bezoekers bracht naar de boot. Ingecheckt op de boot en richting Klein Curaçao. De golven waren heeeeel wild en dat houd zee ziekte helaas niet tegen met zee ziek tabletten. De heen weg was daarom geen succes. Eenmaal aangekomen op Curaçao vertelde een van de bemanningsleden hoe de dag er uit zou zien wat begon met een ontbijt. Na het ontbijt ben ik alleen te voet gegaan naar de oude watertoren en de grote boot. Wat leuke foto's hier van geschoten en daarna terug gelopen naar een plek om heerlijk te kunnen zonnen en een duik te nemen in de mooie blauwe zee. Om half 1 werd de bel geluid voor een heerlijke BBQ waar ik zeker goed van genoten heb :) Na de BBQ ben ik weer lekker gaan zwemmen en gaan zonnen. Om half 4 begon de terug reis weer naar bestemming Curaçao. De terug reis was gelukkig beter te doen dan de heen reis. Aangekomen op Curaçao ben ik weer netjes bij mijn Studentenhuis gebracht. Tips als je naar Klein Curaçao wilt gaan! Smeer je goed in ! het lijkt er niet heel heet maar het is wel zo. Ik ben onwijs erg verbrand. Ga dus niet te lang in de zon liggen bakken als je een lichte huid hebt.

Maandag begint dan eindelijk mijn eerste dagje bij Het Sea Aquarium Curacao. Ik heb er onwijs veel zin in! mijn verhalen van stage kan je hier allemaal volgen. Toch stiekem een klein beetje blij dat mijn stage eindelijk begint.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Beste lezers, Op 22 April vlieg ik naar het mooie eiland Curacao. Ik ga op Curacao een stage lopen van 5 maanden bij het Sea Aquarium.

Actief sinds 06 Maart 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 4413

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 03 Oktober 2015

Stage op Curacao

Landen bezocht: