Mijn eerste week op het mooie Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Mandy Schenau - WaarBenJij.nu Mijn eerste week op het mooie Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Mandy Schenau - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week op het mooie Curacao

Door: Mandy Schenau

Blijf op de hoogte en volg Mandy

30 April 2015 | Curaçao, Curaçao

Beste lezers,

Mijn eerste week op Curaçao....

Dag 1 - Woensdag 22 april ( omw curaçao):
op 22 April was het dan eindelijk zo ver. In mijn eentje voor het eerst vliegen naar Curaçao. Ik heb een goede maar ook gezellige vlucht gehad.l in de avond rond half 6 ben ik aangekomen op Curaçao. Mijn eerste indruk toen ik naar buiten stapte was de warmte.. WAUW wat is het warm in vergelijking met Nederland. Ik werd opgehaald door iemand van het bemiddelingsbureau en hij bracht mij naar mijn huisvesting. Ik werd heel lief ontvangen door mijn huisgenootjes van het studentenhuis waar ik de aankomende 5 maanden en 3 weken verblijf. Ik heb mijn kamer gekregen waar ik kon slapen, daarna hebben ze me meegenomen naar de Albert Heijn, zodat ik alvast wat eten kon halen voor het ontbijt.

Dag 1 - Donderdag 23 april (op Curaçao):
Ik heb mijn eerste nacht geslapen in Curaçao. Voor mij heel erg wennen, want ik lette natuurlijk op elk geluidje wat ik hoorde...
Mijn ochtend begon met een wandeling naar de plaatselijke supermarkt waar ik wat eten kon voor in de avond. Het gekke was dat ze veel dezelfde producten hadden als in Nederland.. Heel fijn natuurlijk. Thuis in het studenten huis heb ik mijn kamer ingericht en de rest van de dag genoten van het weer en het leren kennen van mijn huisgenootjes.

Dag 2 - Vrijdag 24 april :
Vandaag ben ik samen met een huisgenootje naar de grote groente en fruit markt gegaan in Punda. Hier heb ik wat heerlijk fruit gehaald. Weer heel veel leuke indrukken voor mij. Het was voor mij ook heel gek dat ze op Curaçao heel veel nederlands spreken en ook de gewone bewoners van Curaçao. In de avond ben ik met een aantal huisgenootjes gaan eten bij een heerlijk restaurant bij Mambo Beach.

Dag 3 - Zaterdag 25 april:
Mijn dag begon met een heerlijk dagje stand. Het eerste strand waar ik heb mogen genieten van de blauwe zee, de palmbomen en het mooie witte strand was Cas Aboa, hier zwom ook ineens een hele grote rog. Prachtig om dit te mogen zien. Na het dagje strand zijn we naar huis gereden, gegeten en ons klaargemaakt voor een avondje Zanzibar. Ik vond dit een erg leuke plek om uit te kunnen gaan en dansjes te kunnen doen op het zand, wat zelden voor komt.

Dag 4 - Zondag 26 april:
Weer een heerlijke warme dag voor een dagje strand. Deze keer zijn we naar een ander strand geweest genaamd Daaibooi Beach. Ook een heerlijk strand om te kunnen genieten van het lekkere zonnetje en het mooie water.

Dag 5 - Maandag 27 april:
27 April de dag van koningsdag. Deze dag heb ik gevierd in het wel bekende deel van Curaçao; Punda. Het kleurde mooi oranje, verschillende marktjes en kraampjes waar je allerlei verschillende spulletjes kon kopen, heerlijke smoothies kon drinken en lekker kon lunchen. Ik heb de pompoen pannenkoekjes gegeten en die waren heel erg lekker! Zeker een aanrader als je van zoetigheid houd.

Dag 6 - Dinsdag 28 april:
Vandaag ben ik met mijn camera op pad gegaan om wat leuke plaatjes te schieten van de mooie zee. Deze foto's kan je bekijken bij het gedeelte 'fotos'. De rest van de dag genoten van het lekkere weer en wat films gekeken.

Dag 7 - Woensdag 29 april:
Deze dag heb ik niet veel bijzonders gedaan. Ik ben voor het eerst naar de bank gegaan voor wat geld zaken. Dit gaat heel anders dan in Nederland....

Wat ik graag volgende week wil gaan doen of ga doen...:
- Vergunning regelen
- Dagje Punda om wat foto's te maken.
- Kennismaking met mijn stage
- strandjes
- Dolphin FM floatfest
- uitgaan

Macha Danki ... Bedankt voor het lezen...

Volg mijn gehele avontuur op Curaçao !


  • 30 April 2015 - 18:10

    Manuela:

    Hoi mop! Al veel leuke dingen gedaan en gezien zo te lezen! Geniet ervan mop! (Stiekem ben ik een beetje jaloers) xx manuela

  • 30 April 2015 - 18:22

    Arabella :

    Veeel plezier xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Beste lezers, Op 22 April vlieg ik naar het mooie eiland Curacao. Ik ga op Curacao een stage lopen van 5 maanden bij het Sea Aquarium.

Actief sinds 06 Maart 2015
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 4415

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 03 Oktober 2015

Stage op Curacao

Landen bezocht: